Holdbeskrivelser

Beskrivelse af holdene i sæson 2017/18

 

 

Børnehold: (10-12 mdr. til og med 6år)

 

Tumlastik:

Træningssted: Bohrskolen (Ådalskolen), gymnastiksalen, tirsdag 16.15-17.15.

Instruktører: Michelle

Hjælpeinstruktør: Rikke

 

Hvad er Tumlastik?

TUMLASTIK er baby/børne gymnastik for de små fra 1-2 år, som er begyndt at kravle & 1 voksen person (mor, far eller bedsteforælder).

For at kunne undervise jeres børn på samme niveau, må man starte til Tumlastik når man er begyndt at kravle/komme fremad og er 10-12 mdr. Så følges de ad til de bliver ca. 2 år.

Undervisningen vil bestå af et mix mellem rytmik/sanglege hvor vi b.la. skal,:

-Udvikle motorikken gennem leg og øvelser.

-Lære gode sanglege, fagtesange og øvelser, som I kan fortsætte med derhjemme, hvilket også stimulerer barnet sprogligt.

-Træne og lege med mange forskellige redskaber, hvor balancen også bliver trænet.

-Udvikle "guldklumpen" bedst muligt hvor alle sanserne kommer i spil.

Begrænsede pladser.

 

Forældre/barn:

Træningssted: Sædding Fritidscenter, gymnastiksalen, onsdag 16.15-17.15 og 17.15-18.15. Instruktør: Inger Marie

 

Holdet henvender sig til børn i alderen 2-4 år og deres forældre, evt. bedsteforældre.

Med gymnastikken vil vi gerne gøre børnene trygge og glade for at komme i gymnastiksalen.

Timerne er baseret på, at barn og voksne arbejder aktivt sammen. Vi vil gerne udvikle børnene motorisk, men vi vil også gerne give den voksne lidt motion. Vi skal alle have sved på panden.

Timerne indeholder følgende: goddagssang, ”opvarmning”, parvise øvelser (forældre/barn), leg med småredskaber, sange, lege, redskabsbane og farvelsang.

Af småredskaber skal vi bl.a. lege med tøndebånd, ærteposer, lagner, rasleæg, bolde, tæppefliser og balloner.

De sidste 20-25 minutter af timen bruger vi på en redskabsbane. Her kan børnene få lov til at kravle, trille og hoppe alt hvad de har lyst til.

Vi slutter sæsonen i marts med deltagelse i vores opvisning i Guldager Hallen.

Vi håber, at i har fået lyst til at prøve forældre/barn-gymnastikken.

 

 

Små 1000-ben:

Træningssted: Bohrskolen (Ådalskolen), gymnastiksalen, torsdag 16:30- 17:30.

Instruktør: Betina

Hjælpeinstruktør: Natasja og Bianca

 

Små 1000 ben er både for drenge og piger i alderen 4-6 år.

Her vil dit barn have det hyggeligt og sjovt med de andre børn.

I en time hvor vi vil lege og have det sjovt, imens vi vil fokuser på at udvikle dit barns motorik i forbindelse med at, lege, kravle, hoppe, løbe, trille, lege på redskaber, i den forbindelse vil vi også træne balancen. Vi vil engang imellem have en sangleg med ind i gymnastiktimen.

Vi starter altid med at synge en goddag sang og slutter af med en farvelsang.

Den første 1/2 time vil være uden forældre og til redskaber kommer børnene ud og henter forældrene, derefter må I være med inde i salen.

 

Rope skipping:

 

Rope skipping, Begynder/Let øvet:

Træningssted: Bohrskolen (Ådalskolen), gymnastiksalen, mandag 16.15-17.45.

Instruktører: Diana og Sandra,

Hjælpeinstruktør: Katrine og Emma

 

Ikke kun for piger!

Du skal bare være fyldt 6 år. På Rope Skipping begynder, lærer du de basale tricks, samt at hoppe i takt til musikken. Du lærer også, at hoppe i de forskellige tove. F.eks. dobbelt Dutch, langreb, firkant og paraply.

Rope Skipping er en sjov holdsport, hvor vi styrker sammenholdet og får nye venner. Hele sæsonen vil vi øve os sammen og slutte af med en super opvisning til foråret.

 

Rope skipping Øvet/Teamet:

Træningssted: Bohrskolen (Ådalskolen), gymnastiksalen, onsdag 17.45-19.15.

Instruktører: Line, Sally og Freja

 

Holdbeskrivelse følger snarest.

Du må ikke tilmelde dig dette hold uden at have snakket med instruktørerne!

 

 

Voksenhold:

 

Humørholdet:

Træningssted: Sædding Fritidscenter, Gymnastiksalen, torsdag 14.30-15.30.

Instruktører: Lise

Hjælpeinstruktør: Sonja

 

Vi træner hver torsdag eftermiddag kl. 14.30 – 15.30 i Sædding Skoles Festsal.

Vi stiller ingen krav om færdigheder, for på Humørholdet har vi rigelig plads til alle!

Vi laver let motionsgymnastik, hvor alle led og muskelgrupper bliver rørt,

Vi laver små lette serier, som alle kan være med til. (hjernemotion)

Humørholdet er for både drenge og piger i alderen ca. 60 – 90 år - i alle størrelser - med hver sit kondital - og hver med sine små skavanker. Vi har masser af plads til dig.

Hver time slutter med en sang og en tår kaffe.

Kom og vær med på Humørholdet.

Er du i tvivl, om det er noget for dig, så prøv at komme nogle gange, og du vil mærke, hvordan humøret stiger i takt med konditallet.

På gensyn!

 

Aerobic/stram op:

Træningssted: Sædding Fritidscenter, Festsalen, mandag 17.30-19.00.

Instruktør: Hanne

 

Er du til konditionstræning mixed med gode opstrammende øvelser, alt sammen til glad og frisk musik, er dette hold lige noget for dig.

På holdet vil du både få pulsen op og sved på panden for at styrke konditionen og få forbrændingen i vejret. Men vi laver også øvelser med bla. elastik, tubes, håndvægt og redondobold for at styrke de enkelte muskelgrupper i kroppen.

Hver time sluttes af med grundig udstrækning af hele kroppen til rolig og afslappende musik.

Håber vi ses

 

 

Rygtræning for alle:

Træningssted: Sædding Fritidscenter, gymnastiksalen, mandag 18.30-20.00.

Instruktør: Anders

 

DGI rygtræning er et træningskoncept målrettet personer med rygudfordringer, som enten er clearet til videre træning fra enten læge, fysioterapeuter eller kiropraktor eller hvis du blot ønsker at forebygge og vedligeholde din ryg, og selvstændigt kan komme på gulvet og lave øvelser.

Vi har fokus på at opbygge stabilitet og bevægelighed omkring ryggen samtidig med at vi har fokus på at styrke ryg og krop.

Det bygger på DGI SUNDHEDSIDRÆT som er et struktureret og målrettet forebyggende træningsforløb.

Træningsforløbet begyndes med 15 ugers grundforløb med 7 træningsområder, som gennemføres hver gang med det formål, at sikre et optimalt udbytte af træningen. Herefter fortsætter træningen til sæsonen slutter.

 

 

YOGA

-Stræk ud og Stram op - styrk din krop, med lette styrkeøvelser og yoga:

Træningssted: Sædding Fritidscenter, gymnastiksalen,

Mandage kl. 17.15 - 18.30 (7 gange i foråret)

den 29.1 + 5.2 + 19.2 + 26.2 + den 12.3 + 9.4 + 16.4

Instruktør: Pia

 

Der tages afsæt i Hatha yoga, som både styrker og strækker muskler og sener.

Der inddrages småredskaber for at tilgodese flere niveauer og variation i træningen.

Åndedrætsøvelser indgår som en naturlig del af træningen.

I træningen arbejdes der med øvelser der påvirker holdningsmuskulaturen, og som gør din krop stærk og smidig. Træningen kan være med til at minimere hverdagens eventuelle ømheder i kroppen.

 

Holdet henvender sig til tidligere motionsvante eller ikke motionsvante, der gerne vil i gang med at træne kroppen. Der tages hensyn til evt. skader og slid.

 

Betaling via halbooking. Der betales samlet for alle træningerne.