2019 - Vinter 01.07.2019  -  29.03.2020
Vejledning

Vinterhold åbnes for tilmelding fra og med mandag d. 8/7 2019.

Bemærk: træner for holdene er under opdatering.


Rythmeholdet 7 - 9 Klasse (rh)
Fokus på dette hold vil være forskellige opvarmnings- og rytmiskesekvenser i løbet af sæsonen, der vil føre til et spændende opvisningsprogram. Vi vil vægte det sociale højt og vi glæder os til en sjov og udviklende sæson med masser af god rytmisk gymnastik.
 
Hilsen Josefine Matthisen og Heidi Winkler  

Tilmeld/Læs mere - (1)

Tumlastik (tuml)

TUMLASTIK er baby/børne gymnastik for de små fra 1-2 år, som er begyndt at kravle & 1 voksen person (mor, far eller bedsteforælder).

For at kunne undervise jeres børn på samme niveau, må man starte til Tumlastik når man er begyndt at kravle/komme fremad og er 10-12 mdr. Så følges de ad til de bliver ca. 2 år.

Undervisningen vil bestå af et mix mellem rytmik/sanglege hvor vi b.la. skal,:

  • Udvikle motorikken gennem leg og øvelser.
  • Lære gode sanglege, fagtesange og øvelser, som I kan fortsætte med derhjemme, hvilket også stimulerer barnet sprogligt.
  • Træne og lege med mange forskellige redskaber, hvor balancen også bliver trænet.
  • Udvikle "guldklumpen" bedst muligt hvor alle sanserne kommer i spil.
Begrænsede pladser.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Forældre-barn (fb)

Holdet henvender sig til børn i alderen 2-4 år og deres forældre, evt. bedsteforældre.

Med gymnastikken vil vi gerne gøre børnene trygge og glade for at komme i gymnastiksalen.

Timerne er baseret på, at barn og voksne arbejder aktivt sammen. Vi vil gerne udvikle børnene motorisk, men vi vil også gerne give den voksne lidt motion. Vi skal alle have sved på panden.

Timerne indeholder følgende: goddagssang, ”opvarmning”, parvise øvelser (forældre/barn), leg med småredskaber, sange, lege, redskabsbane og farvelsang.

Af småredskaber skal vi bl.a. lege med tøndebånd, ærteposer, lagner, rasleæg, bolde, tæppefliser og balloner.

De sidste 20-25 minutter af timen bruger vi på en redskabsbane. Her kan børnene få lov til at kravle, trille og hoppe alt hvad de har lyst til.

Vi slutter sæsonen i marts med deltagelse i vores opvisning i Guldager Hallen.

Vi håber, at i har fået lyst til at prøve forældre/barn-gymnastikken.

Tilmeld/Læs mere - (2)

Små 1000-ben (S1000)

Små 1000 ben er både for drenge og piger i alderen 4-6 år.

Her vil dit barn have det hyggeligt og sjovt med de andre børn.

I en time hvor vi vil lege og have det sjovt, imens vi vil fokuser på at udvikle dit barns motorik i forbindelse med at, lege, kravle, hoppe, løbe, trille, lege på redskaber, i den forbindelse vil vi også træne balancen. Vi vil engang imellem have en sangleg med ind i gymnastiktimen.

Vi starter altid med at synge en goddag sang og slutter af med en farvelsang.

Den første 1/2 time vil være uden forældre og til redskaber kommer børnene ud og henter forældrene, derefter må I være med inde i salen.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Børnespring 4 - 6 år (BS)

Børnespringholdene har til formål at lære børnene de indledende og grundlæggende principper inden for springgymnastikken allerede fra et meget tidligt stadie. Gennem motoriske øvelser og serier vil vi forbedre børnenes motorik og kropslige forståelse og springene vil blive ”leget” ind gennem forskellige redskabsopstillinger, der passer til de forskellige øvelser og børnenes niveau.
 
Til dette formål har vi fra og med 2019 adgang til springgrav og stor trampoliner!

Det primære formål er at børnene har det sjovt, men også udvikler sig over sæsonen. Både motorisk, personligt og gymnastisk. Forældrene skal ikke deltage aktivt i gymnastikken, men er velkomne til at sidde og kigge på.

Både piger og drenge er velkomne.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Børnespring 7 - 9 år (bs7)

Tilmeld/Læs mere - (1)

Rope Skipping, begynder (RSB)

Ikke kun for piger!

Du skal bare være fyldt 6 år. På Rope Skipping begynder, lærer du de basale tricks, samt at hoppe i takt til musikken. Du lærer også, at hoppe i de forskellige tove. F.eks. dobbelt Dutch, langreb, firkant og paraply.

Rope Skipping er en sjov holdsport, hvor vi styrker sammenholdet og får nye venner. Hele sæsonen vil vi øve os sammen og slutte af med en super opvisning til foråret.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Rope Skipping, letøvet (RSL)

Rope skipping letøvet, er et hold hvor vi skaber et godt sammenhold, og vi sørger for at Vi hjælper hinanden.

Niveauet er højere end på begynder så derfor skal man have gået til sjipning i nogle år, med undtagelse til dette hold

På letøvet lærer du nye tricks og sjippemetoder som speed og doubleunder.

Vi arbejder også videre med de basale tricks og kombinere dem i fx dobbelt dutch, firkant, langreb og singletov.

Vi håber du er klar til en mega sjov og spændende sæson

Vi glæder os til at se dig

Tilmeld/Læs mere - (1)

Rope Skipping Team SGI (RST)

SGI ROPE SKIPPING TEAM er et team med gang i! Vi hopper i alt fra 1 torv til rigtig mange tove, i alle tempoer. Niveauet er meget spredt og derfor vil der blive lavet noget til alle niveauer, således alle kan vise hvad de kan. I løbet af sæsonen er teamet ude til både opvisninger og workshops, og derfor skal man kunne lide at opvise og være en teampplayer.

I forbindelse med træningen til opvisningerne er der mødepligt! Dette hold er et udtagelseshold, og man skal derfor kontakte trænerne inden tilmelding.

Snapchat : Sgi_rst

Instagram: sgi_ropeskippingteam

Tilmeld/Læs mere - (1)

Humørholdet (HH)

Vi træner hver torsdag eftermiddag kl. 14.30 – 15.30 i Sædding Skoles Festsal.

Vi stiller ingen krav om færdigheder, for på Humørholdet har vi rigelig plads til alle!

Vi laver let motionsgymnastik, hvor alle led og muskelgrupper bliver rørt,

Vi laver små lette serier, som alle kan være med til. (hjernemotion)

Humørholdet er for både drenge og piger i alderen ca. 60 – 90 år - i alle størrelser - med hver sit kondital - og hver med sine små skavanker. Vi har masser af plads til dig.

Hver time slutter med en sang og en tår kaffe.

Kom og vær med på Humørholdet.

Er du i tvivl, om det er noget for dig, så prøv at komme nogle gange, og du vil mærke, hvordan humøret stiger i takt med konditallet.

På gensyn!

Tilmeld/Læs mere - (1)

Rygtræning For Alle (RTA)

DGI rygtræning er et træningskoncept målrettet personer med rygudfordringer, som enten er clearet til videre træning fra enten læge, fysioterapeuter eller kiropraktor eller hvis du blot ønsker at forebygge og vedligeholde din ryg, og selvstændigt kan komme på gulvet og lave øvelser.

Vi har fokus på at opbygge stabilitet og bevægelighed omkring ryggen samtidig med at vi har fokus på at styrke ryg og krop.

Det bygger på DGI SUNDHEDSIDRÆT som er et struktureret og målrettet forebyggende træningsforløb.

Træningsforløbet begyndes med 15 ugers grundforløb med 7 træningsområder, som gennemføres hver gang med det formål, at sikre et optimalt udbytte af træningen. Herefter fortsætter træningen til sæsonen slutter.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Rytme/Yoga (ryyo)
Går du i 2-4 klasse og synes du, at det er skønt at lave serier til musik og kunne du tænke dig at kombinere det med yoga. Så er dette hold lige noget for dig. På holdet vil der være fokus på at udvikle gymnasterne individuelt og sammen som hold, da det giver bedste resultat til vores forårsopvisning, som er det vi træner frem til. Det sociale vil også blive vægtet højt på dette hold for nok skal vi lave en masse gymnastik med høj puls, men vi skal også lære at slappe af og komme i ro og balance. Kravene for holdet er, at man møder positivt på til træning og er villig til at lære nyt og spændende gymnastik.
 
Hilsen Trænerne Christina og Katrine

Tilmeld/Læs mere - (1)

SGi allstars (sas)
Dette hold har til formål at samle et seniorhold bestående af rytmepiger og springere.
 
Vi træner hver anden fredag i lige uger for at tilpasee til en travl hverdag.
 
Der vil blive trukket kompetente instruktører ind fra gang til gang i både rytme og spring delen. Forinden hver træning vil vi via facebook præsentere træneren samt modtage tilkendegivelse omkring deltagelse eller ej - dette er for at lette arbejdet for holdlederen.

Tilmeld/Læs mere - (1)

NYHEDER

KOMMENDE EVENTS